Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

„Правилото 7-11-4. Ангажираност на клиентите и ръст на продажбите

Съвременният човек живее в поток от информация. Събуждаме се с телефон в ръка, четем новини, общуваме, вземаме решения онлайн. Технологиите променят света. Но дори и в толкова променени условия „Правилото 7 докосвания“, появило се през 30-те години на миналия век, продължава да работи. Google модернизира концепцията и я превърна в „Правило 7-11-4“.

„Правилото на 7-те докосвания“ се основава на маркетинговия принцип, че клиентите трябва да видят дадена марка, продукт или да споменат за тях поне 7 пъти, преди да вземат решение за покупка. „7-11-4“ всъщност е проста и ефективна маркетингова концепция.
Моментът на истината
Винаги, когато клиентът се свързва директно с дадена компания, настъпва така нареченият „момент на истината“. Още през 2005 г. главният изпълнителен директор на Procter & Gamble въвежда тази концепция в повечето класически маркетингови схеми.

Става дума за това, че купувачът винаги преминава през три точки: точката на стимулиране, точката на първия „момент на истината“ или докосване и втория „момент на истината“.
  • Стимул: това е началният етап, когато потребителите научават за даден продукт или услуга.
  • Първи момент на истината (FMOT): това е етапът, в който потребителите се запознават с продукта офлайн или онлайн.
  • Втори момент на истината (Second Moment of Truth - SMOT): потребителите купуват продукта, като на този етап е важно да се разбере какъв опит и мнение ще си създадат за покупката.

Стимул може да бъде рекламата, първият момент на истината може да бъде мястото на продажба, а вторият момент на истината са преживяванията и емоциите на клиента, свързани с покупката.

Нулев момент. ZMOT
И така, три етапа. Това е начинът, по който се правеше. Но с появата на интернет пътуването на клиента се промени драстично. Едно от най-важните маркетингови открития на Google беше нулевият момент на истината. ZMOT е предварителен етап, в който клиентът се обучава. Google приема, че клиентът се нуждае от 7 часа взаимодействие в 11 точки на контакт на 4 различни места, преди да направи покупка.

4 места
Къде потенциалните ви клиенти търсят информация? Къде прекарват времето си? Какви сайтове посещават, какви блогове избират, какви подкастове и видеоклипове предпочитат? Това могат да бъдат познати уебсайтове, социални медии, офлайн места и обикновени магазини.

Изборът на конкретни места зависи от естеството на бизнеса, целевата аудитория и нейните предпочитания. Важно е да се идентифицират и запишат всички възможни канали за комуникация. Свързването на програмата TONOP със CRM системата на вашата компания ще ви позволи да обработвате данните на потенциалните и съществуващите клиенти онлайн, от първия контакт до покупката.
7 часа взаимодействие
Ако клиентът знае точно какво иска, 7 часа взаимодействие не са чак толкова много. Ако все още нямат запитване и нужда, намирането и изборът могат да отнемат много повече време. Информативните статии в блоговете, препоръките, аудиосъдържанието, публикациите в социалните медии, уебинарите, демонстрациите, подкастовете и др. се превръщат в ключови точки на контакт.
  • Търсачки: контекстната реклама и SEO промоцията са насочени към потребители, които знаят точно какво искат, търсят конкретно решение и са готови да купят сега
  • Ретаргетирането е насочено към онези потребители, които вече са посетили сайта, но не са извършили целево действие - не са купили или поръчали нищо. Такива клиенти могат да бъдат „настигнати“ чрез поставяне на реклами на други уебсайтове, в собствените им рекламни мрежи.
  • Целенасочена реклама в социалните мрежи: социалните мрежи са един от основните източници на трафик в наши дни, място, където можете ефективно да повлияете на аудиторията и да говорите с нея на „един и същи език“.
  • SMS и електронна поща: този рекламен канал ви позволява да общувате ефективно с потенциалните клиенти, като изпращате персонализирани оферти и програми за лоялност.
  • Маркетинг на влиятелните личности: медийните личности и блогърите създават автентична връзка с аудиторията.
  • Офлайн събития: взаимодействията лице в лице помагат за установяване на дълбока връзка с клиентите, която не може да бъде постигната чрез цифровите канали.

11 точки на контакт
Точките на контакт са моменти, места, ситуации, в които клиентът научава нещо за компанията. От визитна картичка и трептящ банер до търговска оферта и рекламни материали. Обикновено има повече от петдесет такива точки, дори за малка и малко известна компания!

Рекламите, уебсайтовете, публикациите в социалните медии, бюлетините, електронните бюлетини, брошурите, демонстрациите на продукти и други - всички те се превръщат в решаващи точки на контакт между марката/компанията и потребителя, онлайн и офлайн.

Точките на контакт могат да бъдат:
  • Реклама (телевизионна, офлайн, онлайн)
  • Обаждане от представител на компанията
  • Търсене, четене и анализиране на отзиви
  • Реклама в уебсайт/списание
  • Имейл от марката или персонализиран бюлетин
  • Споменаване на продукт или марка на близък приятел
  • Виждане на рекламен банер в статия
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 - 2024 "TON OP DOO LTD".
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта