Измерване на сезонносттаПреживява ли бизнесът ви сезонен спад и не знаете какво да правите? Добрата новина е, че сезонността може да бъде измерена. Всичко, което трябва да направите, е да сравните действителните средни продажби за определен период с теоретичната средна стойност на тази характеристика за всички периоди или за предходни години. За да направите това, разделете стойността на продажбите за един месец на общата стойност на продажбите за годината. Ако все още не разполагате с такива данни или току-що сте започнали бизнес, нека работим с ТОН ОП ДУ ООД, за да разберем къде и как да ги намерим.
Улавяне и анализАко през определен период от време бизнесът ви работи активно, клиентите правят поръчки, но изведнъж търсенето спада и приходите намаляват, то най-вероятно сте навлезли в пика на сезонния спад на продажбите. Трябва предварително да се подготвите за такава ситуация.
Това означава, че е необходимо да се наблюдават и записват резултатите от дейността на фирмата постоянно, в реално време, като се анализират данните за оборота и маржа на фирмата през годината:По периоди:
седмица, месец, година
- По периоди: седмица, месец, година
- По продуктови групи и видове услуги
- По канали за продажба: лице в лице, в магазин, онлайн, социални медии
- По географски и демографски признаци
- По тип клиенти: средна кошница, мини и макси
- По маркетинг, промоция и комуникации
- По коефициент на преобразуване: брой клиенти/брой потенциални клиенти
- По брой на връщания и средна стойност на живота на клиента
Инструменти за анализ на сезонността Като анализирате тенденциите в търсенето на ключови фрази с помощта на Google Trends, можете да определите пиковете на търсенията на потребителите в търсачката за интересуващите ви ключови думи по периоди, географски райони и за няколко години.
Получете точна информация за месечния обем на търсене за интересуващите ви ключови думи, като използвате Google Ads - инструмент, използван за управление на рекламните кампании на Google. Проучете внимателно историята на статистиката, периодите на търсене и спад.
Анализирайте трафика на уебсайта си за определен период от време с помощта на Google Analytics. Идентифицирайте продукти, които са обект на силна сезонност, като наблюдавате статистиката на посещенията на различните си страници.