Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Сезонен спад в продажбите

Лято, есен, зима, пролет. Днес е слънчев ден, а утре - дъждовен и ветровит, изтощителна жега или задушаващ студ. Всеки сезон си има своите прелести и недостатъци, а също и маркетингови проблеми.

Трафикът на уебсайта, продажбите в онлайн магазина, средният чек и печалбата много често зависят от месеца и времето на годината. Колебанията в търсенето и спадът в продажбите са характерни за много видове бизнес, а в някои теми могат да окажат много силно влияние върху търсенето. Ето защо факторът сезонност трябва да се взема предвид при управлението на дропшипинг бизнес и електронната търговия като цяло.
Измерване на сезонността
Преживява ли бизнесът ви сезонен спад и не знаете какво да правите? Добрата новина е, че сезонността може да бъде измерена. Всичко, което трябва да направите, е да сравните действителните средни продажби за определен период с теоретичната средна стойност на тази характеристика за всички периоди или за предходни години. За да направите това, разделете стойността на продажбите за един месец на общата стойност на продажбите за годината. Ако все още не разполагате с такива данни или току-що сте започнали бизнес, нека работим с ТОН ОП ДУ ООД, за да разберем къде и как да ги намерим.

Улавяне и анализ
Ако през определен период от време бизнесът ви работи активно, клиентите правят поръчки, но изведнъж търсенето спада и приходите намаляват, то най-вероятно сте навлезли в пика на сезонния спад на продажбите. Трябва предварително да се подготвите за такава ситуация.

Това означава, че е необходимо да се наблюдават и записват резултатите от дейността на фирмата постоянно, в реално време, като се анализират данните за оборота и маржа на фирмата през годината:По периоди:
седмица, месец, година
  • По периоди: седмица, месец, година
  • По продуктови групи и видове услуги
  • По канали за продажба: лице в лице, в магазин, онлайн, социални медии
  • По географски и демографски признаци
  • По тип клиенти: средна кошница, мини и макси
  • По маркетинг, промоция и комуникации
  • По коефициент на преобразуване: брой клиенти/брой потенциални клиенти
  • По брой на връщания и средна стойност на живота на клиента

Инструменти за анализ на сезонността
Като анализирате тенденциите в търсенето на ключови фрази с помощта на Google Trends, можете да определите пиковете на търсенията на потребителите в търсачката за интересуващите ви ключови думи по периоди, географски райони и за няколко години.

Получете точна информация за месечния обем на търсене за интересуващите ви ключови думи, като използвате Google Ads - инструмент, използван за управление на рекламните кампании на Google. Проучете внимателно историята на статистиката, периодите на търсене и спад.

Анализирайте трафика на уебсайта си за определен период от време с помощта на Google Analytics. Идентифицирайте продукти, които са обект на силна сезонност, като наблюдавате статистиката на посещенията на различните си страници.
Проучване на пазара на конкурентите
Анализирайте какво правят вашите конкуренти и използвайте интересни идеи за собствената си кампания. Следете техните методи за популяризиране на сезонни стоки, източници на трафик, уебсайтове и социални мрежи. Вземете най-доброто и добавете свое. Променя ли прекият ви конкурент цените си? Какви отзиви оставят клиентите на неговия уебсайт или платформа за електронна търговия? По този начин ще установите кои продукти са сезонни и можете да ги върнете в продажбите си.

Предлагайте подаръци и адаптирайте цените си според сезона
Когато се говори за сезонност в продажбите, се има предвид пикът на активността на клиентите, дължащ се на определени събития. През този период можете да предлагате отстъпки, намаления и специални цени. Създайте усещане за спешност и уникални оферти.
Диверсификация на риска
Ако спадът в продажбите се случва редовно, помислете за разширяване на бизнеса си в други области, за да намалите зависимостта си от един сезон или продукт.

Помислете кои продукти или услуги могат да бъдат по-търсени по време на сезонния спад. Може би си струва да разширите продуктовата си гама или да предложите нови продукти, които са актуални в този момент.

Сезонна реклама
Създайте рекламни кампании, които подчертават характеристиките и предимствата на вашите продукти или услуги специално по време на сезонния спад. Съсредоточете се върху това как вашият продукт може да реши конкретни проблеми, с които клиентите се сблъскват през този период.

Създавайте интересно и полезно съдържание, свързано с вашата ниша и сезонните тенденции. Това ще ви помогне да останете ангажирани с аудиторията си дори по време на спад в продажбите.

Използвайте имейл маркетинг, за да информирате редовно аудиторията си, да споделяте новини и промоции и да изпращате специални оферти. Създавайте полезно съдържание, поддържайте връзка с клиентите си.

Автоматизация на прогнозите
Не съществува универсално решение за борба със сезонния спад на продажбите, тъй като всеки бизнес има своите особености. Комбинирането на различни подходи и адаптирането им към конкретната ситуация може да доведе до най-добри резултати.

Дигитален продукт на TON OP doo ltd, програмата TON OP е идеалното решение за подготовка за сезонните продажби. Тя прави управлението на информацията за продуктите лесно и ефективно. Данните за продуктите от различни източници (CRM, GED, ERP) се комбинират за централизирано съхранение в едно пространство. Компанията TONOP автоматично събира данни за продажбите в реално време, анализира текущото състояние на продажбите и самостоятелно изчислява оптималния модел на работа извън сезона.

Благодарение на нас потребителят създава свое собствено уникално информационно хранилище, интегрирайки всички данни и персонализирайки продуктовите канали в зависимост от онлайн канала за продажби.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 - 2024 "TON OP DOO LTD"
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта