Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Дропшипинг. Политика за замяна и връщане на стоките

"Връщане". Това е дума, от която се страхуват много предприемачи, дори и тези, които от години се занимават с електронна търговия. Мисълта, че всички усилия са били напразни, ви пречи да се успокоите. Спрете! Връщането не е краят на света! Това е опит, който можете да използвате в своя полза.

Ясната политика за връщане е важна както за дропшипъра, така и за клиента. Повече от 70% от онлайн купувачите проучват страницата за връщане на стоки в онлайн магазина, преди да направят покупка.

Нека разберем какво трябва да направи дропшипърът, така че при връщане на продукт електронната му търговия да не пострада и продажбите да се увеличат.
Страница на уебсайта
Създайте страница на уебсайта си, на която да поставите ясна и разбираема политика за връщане на стоки от вашия магазин. Тук можете да поставите и друга полезна информация, която може да е необходима на клиентите ви. Поставете политиката за връщане в долния колонтитул на сайта, например, така че да бъде лесно откриваема.

Опишете кои продукти не са обхванати от вашата политика за връщане. Уточнете в какво състояние трябва да бъде артикулът, за да го приемете обратно. Включете ключови моменти, като например датата и адреса на връщане и възможността за възстановяване на сумата. Предложете ясни стъпки за връщане на стоката и уведомете клиентите предварително, когато няма да им бъде предложено възстановяване на сумата.
Културата на връщане
Политиките за замяна и връщане са болезнена тема в дропшипинг индустрията и могат да бъдат критични. Реагирайте незабавно на всяко недоволство на клиента, особено ако той поиска замяна на продукта или възстановяване на сумата.

Обработката на жалбите на клиентите и политиката за замяна и връщане на стоки отразяват културата на компанията и приоритета, който тя отдава на своите клиенти.

Предварително се споразумейте с доставчиците за цялата процедура по замяна или връщане. За дропшипъра е важно продуктът, който трябва да бъде заменен, да е на наличен в склада на доставчика.

Връщанията увеличават продажбите
Дропшипингът, както и всеки друг бизнес, се гради предимно на доверие. Ясният и безпроблемен процес на връщане насърчава клиентите да се върнат и да направят нова покупка там, където вече са били добре дошли. Те вече знаят как функционира вашият магазин. В случай на проблем не е необходимо да се притесняват за връщането на продукта.

Ако имате политика за безплатно връщане за някакъв период, тази услуга трябва да бъде добре изчислена и "разтворена" в общата цена на продукта, в противен случай няма да можете да покриете загубите.

Посочете къде да бъде върнат продуктът. Тъй като при дропшипинг доставката е отговорност на доставчика, клиентите може да не разберат на кой адрес трябва да изпратят неудовлетворените стоки.

Възстановяване на суми без връщане
Концепцията за връщане може да изглежда объркваща за клиента. Като дропшипър наистина можете да предлагате възстановяване на суми, без да изисквате от клиентите си да връщат стоките. Това не е лошо решение, особено ако клиентът вече е получил развален или повреден продукт. Помолете го да изпрати снимка, потвърждаваща дефекта, и да потвърди искането за замяна или връщане. Преговаряйте предварително с доставчика, за да разрешите проблемите и отговорностите в случай на повреда на продукта.

Ако искате да възстановите сумата, но не искате да се занимавате с доставката, предложете на клиента друг продукт вместо възстановяване на сумата. Това, което е искал да върне, може да остане с него. Ако маржът ви е достатъчно висок, вероятно ще успеете да възстановите стойността на сделката.

Период на възстановяване
Срокът, в който е възможно връщането, е един от най-важните моменти, които трябва да се включат в условията за връщане. Това ще предпази дропшипъра от клиенти, които след известно време искат да върнат артикул, който вече е бил използван.

TON OP doo ltd разработва уникални методики за разработване и прилагане на политика за връщане на стоки в електронната търговия, въпреки че този процес не е законово определен, той е много полезен за разработването и популяризирането на всеки онлайн магазин.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 - 2024 "TON OP DOO LTD"
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта