Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Електронен бюлетин. Когато качеството е по-важно от размера

"Защо ви трябват списъци за кореспонденция? Не преглеждам пощата на всички. Струва ли си усилията и разходите?"

Краткият отговор е: да, струва си. Но трябва да вземете предвид, че моделът на онлайн пазаруването "елате, вижте, купете" вече е остарял. Повечето клиенти се нуждаят от помощ при избора си и от насърчаване на покупката.

Какво е основното във всеки информационен бюлетин? Навременност и актуалност. Актуалните предложения трябва да се изпращат на актуални адреси. Масовите и безлични съобщения обикновено остават неотворени или отиват направо в "кошницата" или в спама. Ефективното изпращане на писма е работа с точки, изкуство за групиране и сегментиране на СА. Важно е не само да продавате компетентно, но и постоянно да привличате нови клиенти.
Качеството на основата е по-важно от размера
Дори перфектните абонатни бази остаряват. Броят на абонатите и размерът на базата данни не са толкова важни, колкото тяхното качество. Работата с адреси и получатели е непрекъснат процес, който изисква внимание и усилия. Ефективността на цялата кампания за имейл маркетинг зависи от качеството на базата данни. Важно! Потребителите трябва да дадат съгласието си за използване на техните данни и получаване на информация. Това е не само задължително изискване, но и важен аспект за доверителните отношения между продавача и купувача. Отписването от информационния бюлетин трябва да бъде също толкова лесно, колкото и абонирането за него.

Сегментиране
Критериите за сегментиране се основават на данни. В основата на подходящите съобщения са интересите, демографските данни и поведението на потребителите. Клиентската база може да бъде сегментирана въз основа на различни параметри.

1. Според характеристиките на клиента:
  • За магазини: по размер на дрехите
  • за деца: по възраст на детето
  • за кафенета и ресторанти: любима напитка/количество поръчки

2. По жизнен цикъл:
  • новодошли: влезли са в базата данни, но не са направили покупка в продължение на А месеца
  • активни: поръчват веднъж за B месеца
  • пасивни: не са правили покупка от В месеца

3. По поведенчески признаци:
  • Какви продукти са били използвани в сайта
  • Какви имейли и съобщения са били отворени
  • Какви продукти са купени

Дори да разполагате само с име, фамилия и дата на раждане, можете да сегментирате данните по пол, възраст и дата на влизане в базата данни. След като сте подредили размера и сегментите на базата, трябва да определите задачите на мейлинга, да решите кои имейли и какво съдържание ще изпращате.

Имейли за продажби
Имейлите за продажби имат за цел да стимулират продажбите. Те могат да включват специални оферти, отстъпки, промоции и призиви за действие (CTA). Тяхната цел е да мотивират получателите да направят покупка. Писмата за продажби са подходящи за популяризиране на нови продукти, увеличаване на продажбите, сезонни продажби. Те се използват за привличане на вниманието към специални събития и промоции. Препоръчително е да изпращате писма за продажби не по-често от веднъж месечно или 3-5 дни преди началото на промоция.
Имейли за повторно активиране (Имейли за повторно активиране)
Тези имейли се изпращат на бивши или неактивни клиенти. Обикновено се изпращат 30, 60 или 90 дни след последната покупка или отваряне на имейла, като предлагат специални стимули. Имейлите за реактивиране са полезни, когато има желание да се възстанови връзката с клиентите и да им се напомни за себе си.

Транзакционни имейли.
Тези имейли са свързани с конкретни действия на потребителите: потвърждение на поръчка, уведомление за доставка, нулиране на пароли. Използват се за незабавен отговор на искането на клиента. Например за потвърждаване на плащането или за уведомяване за получаването на стоките в точката на доставка. Имейлите за транзакции се изпращат автоматично в отговор на действията на потребителя.
Имейли със съдържание
Имейлите със съдържание са имейли, които съдържат информативни, полезни и интересни материали: блогове, статии, видеоклипове, снимки, инфографики. Такива имейли помагат да се задържи вниманието на аудиторията, като ѝ се напомня за себе си.

Тригерни имейли.
Изоставена кошница с поръчки, непълна регистрация, изтегляне на ресурс и много други. Тригерните имейли се изпращат в отговор на конкретни действия или поведение на потребителите. Те помагат за автоматизиране на маркетинговите комуникации и предоставят на потребителя подходящо съдържание в момента на най-големия му интерес. Тези имейли се изпращат автоматично (от CRM системата) и помагат за връщането на до 20% от клиентите. Колкото по-добро е времето, толкова по-голям е отговорът.

Качеството на базата е по-важно от размера
Не можете насила да формирате нуждата от даден продукт, като заливате потенциалния клиент с имейли. Ето защо е важно базата да бъде изчистена. Целта на мейлинга е продажба, популяризиране на продукта и, разбира се, анализ. Качественото и обективното A/B тестване на имейл бюлетини е една от задачите на маркетинга. Последицата от неправилния анализ са неактивните потребители. Ето защо периодично и, разбира се, преди изпращането на имейли трябва да почиствате базата, като изчиствате невалидните адреси.

Валидатор на имейли
Използвайте услуги за валидиране на имейл адреси, за да се уверите, че са валидни. Изтрийте контактите, които: не са потвърдили абонамента; не съществуват; са се върнали с грешки при доставката. За такива цели можете да включите софтуерния продукт TON OP doo ltd. Това е най-доброто решение за проверка на валидността на адреса на етапа на абонамента. Валидаторът на имейли на TONOP поддържа различни формати за качване на база, интегрира се чрез API. Можете да получите адрес и да мотивирате абонамента, като предложите: безплатно изпробване на продукта, онлайн курс, достъп до повече информация, отстъпки и програми за препоръчване.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 "TON OP DOO LTD".
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта