Качеството на основата е по-важно от размера Дори перфектните абонатни бази остаряват. Броят на абонатите и размерът на базата данни не са толкова важни, колкото тяхното качество. Работата с адреси и получатели е непрекъснат процес, който изисква внимание и усилия. Ефективността на цялата кампания за имейл маркетинг зависи от качеството на базата данни. Важно! Потребителите трябва да дадат съгласието си за използване на техните данни и получаване на информация. Това е не само задължително изискване, но и важен аспект за доверителните отношения между продавача и купувача. Отписването от информационния бюлетин трябва да бъде също толкова лесно, колкото и абонирането за него.
Сегментиране Критериите за сегментиране се основават на данни. В основата на подходящите съобщения са интересите, демографските данни и поведението на потребителите. Клиентската база може да бъде сегментирана въз основа на различни параметри.
1. Според характеристиките на клиента:
- За магазини: по размер на дрехите
- за деца: по възраст на детето
- за кафенета и ресторанти: любима напитка/количество поръчки
2. По жизнен цикъл:
- новодошли: влезли са в базата данни, но не са направили покупка в продължение на А месеца
- активни: поръчват веднъж за B месеца
- пасивни: не са правили покупка от В месеца
3. По поведенчески признаци:
- Какви продукти са били използвани в сайта
- Какви имейли и съобщения са били отворени
- Какви продукти са купени
Дори да разполагате само с име, фамилия и дата на раждане, можете да сегментирате данните по пол, възраст и дата на влизане в базата данни. След като сте подредили размера и сегментите на базата, трябва да определите задачите на мейлинга, да решите кои имейли и какво съдържание ще изпращате.
Имейли за продажбиИмейлите за продажби имат за цел да стимулират продажбите. Те могат да включват специални оферти, отстъпки, промоции и призиви за действие (CTA). Тяхната цел е да мотивират получателите да направят покупка. Писмата за продажби са подходящи за популяризиране на нови продукти, увеличаване на продажбите, сезонни продажби. Те се използват за привличане на вниманието към специални събития и промоции. Препоръчително е да изпращате писма за продажби не по-често от веднъж месечно или 3-5 дни преди началото на промоция.