Ниша за храни и напитки
Нишата за храни и напитки е чудесна възможност, ако се интересувате от популяризиране на продукти и услуги, свързани с готвене, хранене и напитки. Онлайн търговецът на дребно може да избере дестинация от различни подниши: здравословно хранене, диетични предпочитания, веганска храна, вино и бира, готварски книги, кухненски инструменти и уреди, услуги за доставка.
Тенденция на годината. Продукти, насочени към клиенти, които се идентифицират като геймъри и косплейъри.
Ниша за луксозни и ексклузивни стоки
Продуктите и услугите, които се рекламират в нишата на луксозните стоки, включват дизайнерски дрехи и аксесоари, луксозни часовници и бижута, висок клас декорации за дома и мебели, автомобили и други превозни средства. Нишата на елитните и ексклузивните стоки е печеливша, но доста тясна, не е за "начинаещи". Въпреки че е напълно възможно в нея да се намерят малки вратички за стартиращи фирми: ремонт, поддръжка, сервизно обслужване.
Тенденция на годината. Луксозни аксесоари и елементарен декор, комбинация от естетика и функционалност.
Инструменти за бизнес растеж и проучване
Как да анализираме перспективите на дадена ниша? Ще бъде ли възможно да се разшири целевата аудитория, да се увеличи обхватът, да се разшири асортиментът, да се увеличат продажбите? Къде да се търсят нови доставчици на подобни продукти?
Използвайки наличните инструменти, можете да научите много за нишата и нейните перспективи.
Google Trends е безплатен инструмент, който проверява популярността на дадена ниша. Информацията е представена под формата на графики и заявки за търсене за последната година. Можете да видите колко търсена е дадена ниша, дали рейтингът ѝ се увеличава, дали е стабилен или намалява.
AMZScout е друг ценен инструмент за анализ на ниши. Той е идеален за фирми за електронна търговия, тъй като анализира популярността на продуктите в Amazon. Ще имате достъп до средните месечни продажби и тенденциите през последната година за всеки продукт, от който се интересувате.
Google Ads - Keyword Planner (Планиране на ключови думи) ви показва колко потребители и за какви заявки търсят продукти онлайн.
Facebook Audience Insights посочва пазарите и тенденциите, представя информация за демографските данни, популярността на страницата, местоположението и активността, като например кликвания върху реклами за вашата ниша.
Софтуерът TONOP позволява на фирмите да моделират процеса на продажба, да следят публикуваните транзакции и да извършват пазарни проучвания. Софтуерът TONOP използва уникални алгоритми за планиране и анализ на данни, генерира статистически модели за текущи периоди. Ефективно съчетава съвременни технологии, стратегии за планиране и инструменти за оптимизация.