Как се "измерва" една програма за лоялност?
Обикновените отстъпки действат като упойка, бързо, но краткотрайно - и изобщо не решават проблема с лоялността.
Доколко асортиментът, отстъпките и качеството на услугите влияят на лоялността? Защо клиентите напускат? Как да задържим клиентите? Тези въпроси вълнуват както собственика на малък онлайн магазин, така и голям търговец на дребно.
Програмите за лоялност все още са един от решаващите аргументи при избора на магазин. Сред най-популярните бонусни системи са: постоянна или акумулираща отстъпка, връщане на пари с бонуси или пари, както и "стока като подарък" при покупка на няколко артикула. Последните проучвания показват, че бонусните програми не оказват влияние върху решенията за покупка в категориите мода, автомобили и части за тях, оптика и аптека. Някои потребители се придържат към изпитани и познати марки, докато други лесно преминават към по-бюджетни марки, включително и такива, които са напълно нови на пазара. В тези области се използват различни подходи и схеми за задържане на клиентите. Нека да навлезем по-дълбоко в лоялността на клиентите и показателите, които могат да характеризират тази лоялност.