Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Не пренебрегвайте проблема. Как да преодолеем кризата в бизнеса?

Кризата в бизнеса е нова възможност. За това ни разказват новоизлюпените треньори, напредналите маркетолози и, разбира се, тези, които са успели да преодолеят тази криза. Тези, които вече са я преодолели, са зад гърба си. Като заменят думата "проблеми" с думата "възможност", те се опитват да ни настроят положително, като понижат нивата на стрес. Независимо дали управлявате голямо предприятие, или сте създали собствен онлайн бизнес, може да е много трудно да разпознаете проблемите и да предотвратите заплахите. Когато "ври" в котела от ежедневни тревоги, е трудно да видите приближаващия се ураган.

Как да изведете бизнеса си от задънената улица? Как да не "затънете" или да не спрете да се развивате? Как да оцелеете в периодите на икономически спад? Основното нещо е да не пренебрегвате проблема.

Губите от конкурентите си?
Времената се променят и ако пропуснете момента и спрете да следите какво правят конкурентите ви, поемате огромен риск. Конкурентният анализ е рутинен процес, който не може да бъде спрян. Кои конкуренти са напуснали пазара? Кой току-що се е появил и се опитва да запълни печеливша ниша? Трябва да знаете за това. Един прост SWOT-анализ ще ви покаже какви грешки прави бизнесът и за какви рискове трябва да се подготвите. Той ще ви позволи да определите позицията на компанията спрямо нейните конкуренти.

Не продавате достатъчно?
От колко време работите в избраната от вас ниша? Може би трябва да актуализирате продуктовата си гама или да преосмислите ценообразуването си. Променете маркетинговата си стратегия и се съсредоточете върху най-печелившите си канали. Как и по какъв начин можете да увеличите продажбите? Провеждайте промоции, давайте отстъпки.

Няма стабилност в продажбите?
Приспособявайте се към нуждите на пазара. Вземете предвид сезонните спадове в продажбите, въведете извънсезонни оферти. За да изгладите колебанията в продажбите, тествайте търсенето на нови сезонни продукти.

Въведете програми за лоялност за редовни клиенти и обявявайте промоционални разпродажби, за да стимулирате търсенето по време на спадове. Потърсете нови пазари, за да намалите зависимостта от сезонните колебания.
Липса на стратегия?
Това, което е работило, е спряло да дава резултати. Време е за промяна. Преразгледайте стратегията за целия си бизнес, както и за продажбите си. Може да се наложи да проучите и да преминете в нова ниша, да смените доставчиците, да промените ценовата си стратегия. С какви ресурси разполагате, за да направите това?

Актуализирайте методите и стратегиите, които използвате. Възприемете съвременни технологии и инструменти за подобряване на ефективността на бизнеса. Следете тенденциите и анализирайте какво работи във вашата индустрия.
Разходите изяждат ли цялата ви печалба?
Анализирайте структурата на разходите си и я оптимизирайте. Колко са се променили постоянните и променливите разходи? Преди да вземете каквото и да е решение, извършете пълен одит на бизнеса. Потърсете експертите. Установете къде са проблемите и кои са причините за тях. Прегледайте договорите с доставчиците и се опитайте да договорите по-благоприятни условия.

Посредствен маркетинг?
Променете маркетинговата си стратегия и се съсредоточете върху най-ефективните канали за популяризиране. Проведете поне 2-3 идентични A/B теста както на уебсайта, така и в социалните мрежи. След като анализирате профила на клиента, направете персонализирани бюлетини. Експериментирайте и въвеждайте иновации в бизнеса си. От време на време преоценявайте подхода си към обслужването на клиентите. Вслушвайте се в мненията им, анализирайте обратната връзка, познавайте техните "болки" и нужди.

Цифрово решение на TONOP
Първата стъпка при решаването на всеки бизнес проблем е да се диагностицират истинските причини. Поддържайте баланс между продукта, бизнеса и финансите. Софтуерът TON OP doo ltd ви позволява да прилагате цифрови решения за анализ на ситуацията въз основа на CRM данни. Системата TONOP BI извлича информация от базите данни и я анализира в реално време.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 "TON OP DOO LTD".
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта