Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

10 често срещани грешки при стартирането на онлайн магазин

„Всичко?! Промени всичко? Уебсайтът, системата, доставчиците и посоката?“ Собственикът на онлайн магазина явно е бил объркан, след като специалистите на компанията TON OP са анализирали неговия бизнес, стратегия за промотиране, маркетинг, реклама, уебсайт и социални медии. Какво се случи?

Статистиката е безпощадна - повече от 90% от новооткритите онлайн магазини, стартиращи фирми и бизнеси (големи и малки) се провалят. Липса на опит и на необходимите знания, недоразвита бизнес идея - това са само няколко причини. Нека днес поговорим за най-често срещаните грешки при стартирането на онлайн магазин.

Грешка № 1. Онлайн бизнесът е „лесни пари от мрежата“

Онлайн бизнесът изисква не по-малко усилия от офлайн бизнеса, а понякога дори повече. В мрежата има по-висока конкуренция, а правилата на играта (алгоритми, реклама, потребителски навици) непрекъснато се променят. Само мързелив човек не говори за лесни пари „от мрежата“. Да, възможни са бързи печалби, но това е по-скоро въпрос на шанс. Без системен подход, компетентен маркетинг, тестване на ниши, създаване на логистика и постоянна работа по подобряване на услугата онлайн магазин, бизнесът няма да оцелее.

Грешка №2. Избор на неправилна платформа

Маркетолозите на ТОН ОП България смятат, че тази грешка е най-разпространената и най-често фатална. В желанието си да спестят пари, предприемачите често избират платформа за онлайн магазин, без да се замислят, че това е основата на техния бизнес. Неприятностите очакват онлайн магазина, когато се окаже, че платформата не се мащабира, поддържа ограничен брой продукти или не се справя добре с нарастването на трафика. Някои платформи са със затворен код, което затруднява преработката им, а други изискват сложна интеграция със системи за разплащане, софтуерни решения (като например инструменти за анализ на TONOP) и логистични услуги. Преди да изберете двигател, е важно да вземете предвид не само началните нужди, но и перспективите за растеж: възможността за добавяне на нови продуктови категории, скоростта на зареждане на страницата, удобството за актуализиране на каталога и съвместимостта с маркетинговите инструменти.

Грешка № 3. Слабо познаване на целевата аудитория

Често продавачите избират продукти въз основа на своите вкусове или съветите на приятели, но не анализират от какво наистина се нуждаят клиентите. Така, ако продавате скъпи стоки на хора със средни доходи, търсенето ще бъде слабо, просто защото по-голямата част от целевата аудитория не може да си ги позволи. Много предприемачи започват с продукт, който изглежда интересен или обещаващ. Без анализ на търсенето, конкуренцията и маржовете обаче този подход е билет за никъде.

Грешка № 4. Слаб анализ на конкуренцията

Анализът на конкуренцията е рутинен процес, който не може да бъде спрян. Кои конкуренти са напуснали пазара? Кой току-що се е появил и се опитва да заеме печеливша ниша? Трябва да знаете за това. Един прост SWOT-анализ ще ви покаже какви грешки допуска бизнесът и за какви рискове трябва да се подготвите. Той ще ви позволи да определите позицията на компанията спрямо нейните конкуренти. Проучете какъв асортимент от продукти предлагат другите търговци, на какви цени, как клиентите оценяват тези продукти. Обърнете внимание на свързаните продукти, които също могат да бъдат предлагани. Преценете качеството на предлаганите продукти - това ще ви помогне да определите стандартите, които ще трябва да поддържате или да повишите, за да привлечете вниманието на аудиторията.
Дропшипингът и работата с доставчици на едро може да изглеждат прости, но без внимателна проверка на партньорите може да се сблъскате с дълги срокове за доставка, нискокачествени стоки и проблеми с връщането на стоки. Винаги тествайте доставчиците, проверявайте условията за сътрудничество и следете за качеството на продуктите.

Продукт с лошо качество е точка, от която няма връщане назад. Трябва да оцените продукта, неговото качество, времето за доставка от доставчика и начина, по който ще бъде опакован. Обърнете внимание на снимките на продукта на уебсайта на доставчика. Те трябва да са ясни, а продуктът да се вижда от всички страни и да е добре осветен.
Съсредоточаване върху един сегмент - този подход изглежда привлекателен. Но в повечето случаи такива сегменти, а оттам и платформата за търговия, имат изключително слабо покритие. Ако в избраната ниша има твърде малко потребители или търсенето на продукта е незначително, продажбите ще бъдат малки, а приходите - минимални.
Ton op logo

Грешка № 5. Неправилна работа с доставчици

Грешка № 6. Прекалено тясна ниша

Грешка № 7. Ниско качество на стоките

Често начинаещите търговци се опитват да сведат до минимум разходите си, затова избират евтини варианти на стоки. Това може да доведе до факта, че стоките не издържат теста на платформата или получават отрицателни отзиви от купувачите. А лошите отзиви не само намаляват рейтинга на продукта, но и влияят негативно върху репутацията на магазина.

Грешка № 8. Твърде високи или твърде ниски цени

Твърде високата цена може да отблъсне клиентите, а твърде ниската цена може да предизвика недоверие. Важно е да разберете към кой ценови сегмент принадлежи вашият продукт и да го позиционирате правилно, така че клиентите да го смятат за добра сделка.

Грешка № 9. Недобре обмислена логистика и работа с връщания

Високите разходи за доставка, дългата обработка на поръчките и неудобният процес на връщане могат да убият продажбите дори в най-обещаващия магазин. Удобната и прозрачна логистика, сътрудничеството с доверени транспортни фирми и ясната система за връщане на стоки са ключът към доверието на клиентите.

Грешка № 10. Липса на ясна стратегия за популяризиране

Някои предприемачи се надяват, че клиентите ще ги намерят сами. Но без да инвестират в SEO, реклама и маркетинг на съдържанието, продажбите няма да нараснат. Важно е предварително да обмислите стратегия за популяризиране: от контекстна реклама и таргетиране до блогове и работа със социалните мрежи.

И така, инвестирали сте пари, намерили сте доставчици, стартирали сте реклама, но продажбите са в застой. Изглежда, че всичко е направено правилно, но клиентите напускат, поръчките не постъпват, а бизнесът тъпче на едно място. Да, грешките са неизбежни. Но разликата между провала и успеха е в способността да ги забележите и коригирате навреме. Колкото по-рано анализирате слабостите, толкова повече шансове имате да изградите печеливш онлайн магазин.

Работата на онлайн магазина се оценява преди всичко по качеството на доставяните стоки, бързината на доставката, гаранциите. Всичко това може да бъде осигурено само в партньорство с надеждни доставчици. Без „правилните“ доставчици всяка добра бизнес идея е обречена на провал. TON OP doo ltd предлага дигитална технология за снабдяване и инструменти за дропшипинг бизнес. Софтуерът на TON OP измерва ефективността на всички маркетингови кампании с помощта на вградени анализи, отчети и информационни табла.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 - 2025 "TON OP DOO LTD"
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта