OmnichannelЗа разлика от многоканалния подход, при който аудиторията може да вижда различни съобщения на различни платформи, многоканалната стратегия е като изпращането на напомняния: потребителят е изложен на едно и също съобщение, но на различни места. Тази комбинация от канали ви позволява да изградите единна система за комуникация с клиента.
Omnichannel в търговията на дребно и дропшипинга помага:
- Увеличаване на CLV (стойността на целия живот на клиента)
- Достигнете до нови сегменти на целевата аудитория
- Подобряване на оперативната ефективност
- Увеличаване на пазарния дял
- Анализирайте съществуващите канали
Омни-каналният маркетинг е сравнително ново явление, това е стратегия, при която различните канали за комуникация с потребителите се интегрират в една система.
Внедряването на omni-channel в бизнес процесите изисква систематичен подход. На първо място е необходимо да проучите какви канали вече използвате в бизнеса си за взаимодействие с клиентите. Това може да са уебсайт, социални медии, електронна поща, месинджъри. Определете кой етап от фунията за продажби носи най-много потенциални клиенти: информираност, вземане на решение, покупка. Също така трябва да определите най-слабо представящия се канал.