„Метод на характера.“
Клиентът е човек с желания и емоции. Поведението на човека се диктува от контекста на ситуацията. Всички хора са различни, но в определени ситуации мотивите и логиката на поведението им съвпадат. Вместо стандартното: „мъж/жена, възраст от 18 до 40 години, живее в даден град/населено място“, „методът на характера“ използва не само стандартни статистически данни. В основата на метода са характерни личностни черти, мотивации, цели и проблеми, с които клиентите могат да се сблъскат. В резултат на това всички търговски предложения, рекламни креативи и самият продукт се разработват въз основа на емоционалните реакции на потребителя.
Този метод помага на компанията да разбере собствения си, макар и въображаем, клиент. Този подход засилва емпатията и дава възможност за създаване на целенасочени и персонализирани стратегии за бизнес, маркетинг, продажби и обслужване.
Следващата стъпка е да се съберат на едно място всички данни от това проучване, да се визуализират и оценят. Тук картата на съпричастността на клиентите е от полза.
Методология на TON OP doo ltd
Компанията TON OP е специализирана в оптимизирането на процеси, свързани с продажбите (за търговия на дребно, дропшипинг, интернет продажби, продажби от разстояние). Инструментариумът на TONOP анализира поведението на потребителите. Използваме уникални идентификатори и помага за интегриране на данни от конкретен клиентски профил в счетоводни и CRM програми. Позволява ви да конвертирате и прикачвате данни от конкретни транзакции или събития.
Карта на съпричастността на клиентите
Картата на емпатията на клиентите е мощен инструмент за оценка и визуализация на типичните представители на потенциалните клиенти. Тя ясно показва какво притеснява и радва клиента, какво търси, как взема решение за покупка, кои фактори при избора са приоритетни за него. Тя е своеобразна карта на движението на потребителя: от момента на първия контакт до повторната продажба. Колкото по-задълбочено на етапа на подготовка ще бъдат обмислени всички възможни стъпки и „докосвания“ на клиента до продукта, толкова по-лесно ще бъде да се оцени резултатът от продажбите и да се изчисли коефициентът на конверсия на всеки етап от фунията.
Опростената версия на картата на съпричастността на клиента се състои от 5 блока „какво чувства, казва, мисли, прави, вижда и чува, боли“.
Какво чувства клиентът
Основната задача на този блок е да предаде мислите и чувствата на клиента. Определете какви емоции изпитва той, когато купува даден продукт, за какво мисли и към какво се стреми. Опитайте се да си представите от какво се интересува и какво е наистина важно за него.
Емоции. Емоционални състояния и реакции на клиента в различни ситуации. Това може да бъде удовлетворение, разочарование, радост, стрес.
Опит. Оценете опита на клиента. Когато се е сблъсквал с подобен избор, продукт, услуга. Неговото удовлетворение, разочарование.