Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Партизански маркетинг. Просто го направете

Партизанският маркетинг е популяризиране на продукт и бизнес чрез непреки и творчески методи, като се използват нетрадиционни, запомнящи се, ефективни, забавни и смели техники в рекламата и маркетинга.

Партизанският онлайн маркетинг привлича вниманието и понякога дори шокира. И макар че тази маркетингова стратегия е идеална за стартиращи фирми, нейните неконвенционални нискобюджетни методи се използват както от малки компании, така и от големи марки. Потребителите на Facebook, Twitter или Instagram обсъждат новини и текстове, подбират интересни видеоклипове, харесват снимки, споделят публикации.

Целта на партизанския маркетинг:
  • Изтъкване на марката и продукта
  • Да изненадате потребителя
  • Да остане в паметта
  • Да предизвикате вълнение
  • Увеличаване на продажбите
Вирусни видеоклипове и мемета
Вирусните видеоклипове, които се гледат от милиони хора, са фантастичен начин за прилагане на партизански маркетинг онлайн. Създаването на такова съдържание не е лесно. То трябва да бъде необичайно, смело, ново. Оригиналните концепции и различното представяне на материала могат да гарантират успех. Потребителят и потенциалният клиент се превръщат в рекламни средства.

"Just Do It" (Просто го направи) е вечен лозунг и известен мем-мотиватор на Nike. Не толкова отдавна, след ексцентричното изпълнение на актьора Шиа Лабъф (Shia LaBeouf), марката създаде маса забавни мемета и видеоклипове, които станаха вирусни и много популярни.

Маркетингова евангелизация
Създаването на общности от потребители, които да разпространяват информация и да обсъждат продукти или услуги, стана доста разпространено в интернет. Популярни са платформите и сайтовете агрегатори. В тях участниците могат да споделят интересни идеи, действайки като експерти и създатели. Партизанският маркетинг на Starbucks позволява да се включат общността и клиентите в процеса на развитие на марката. Компанията пусна приложението Starbucks Ideas и получи стотици хиляди идеи за нови рецепти и напитки и десетки хиляди препоръки за подобряване на обслужването.

Интерактивна реклама
Интерактивната реклама е ключов елемент на партизанския маркетинг, тъй като тя активно взаимодейства с аудиторията, привличайки вниманието и насърчавайки участието. ИКЕА стартира рекламна кампания, приканваща потребителите да поставят виртуално мебели ИКЕА в собствените си домове чрез мобилно приложение. Забавната "играчка" позволяваше на потенциалните клиенти да "пробват" продуктите на компанията, да ги поставят в домовете си, да преместят мебелите и да изберат цвета и дизайна на интериора.
Конкурсы в социальных сетях
Геймификация, внедрение игровых механик и элементов в неигровые области — это мощные инструменты партизанского маркетинга. Какими бы мизерными не казались шансы на победу, конкурсы всегда привлекают внимание. Это весело, увлекательно и азартно. Конкурсы - прекрасная возможность получить органический охват вашего бренда, если одно из условий участия, например, поделиться ссылкой или подключить друга к конкурсу. Опросы, челленджи, фильтры и стикеры привлекают внимание, становятся стимулом и подталкивают к общению. Посты, которые предлагают пользователям за вознаграждение участвовать в опросах, голосованиях, решать загадки или задания, служат рекламой и тем самым продвигают бренд.

Конкурс «Crash the Super Bowl» на лучший рекламный ролик бренда ароматизированных чипсов Doritos стал культовым примером партизанского маркетинга. Любой участник мог загрузить свои работы на сайт конкурса. Победители получали призы, а лучшие ролики транслировались во время матчей по американскому футболу Super Bowl.
Сътрудничество с блогъри
Създаването на собствено съдържание изисква време, пари и талант. Сътрудничеството с блогъри и лидери на мнение също е инструмент за партизански маркетинг. Днес то е толкова обичайно, че може би вече не изненадва никого.

Маркетинг на комари
Този вид партизански маркетинг е предназначен за по-малките компании. След като са проучили офертата на конкурентите, те използват слабостта на "противника" в своя полза. Като правят мейлинг и целенасочена реклама, в която умело се разграничават от конкурентите.

Тайни връзки или кодове за отстъпки
Публикация, в която има скрита връзка, кодова дума или специален код за отстъпка, рядко остава незабелязана, създава усещане за уникална възможност. Такава игра на "криеница" е увлекателна, а наградата е отстъпка. Освен това изложената времева рамка създава усещане за спешност и уникалност на офертата. Поставянето на QR кодове или технология за комуникация в близко поле (NFC) върху рекламни материали или продукти ускорява взаимодействието с марката.

Мистериозни продажби или ограничени оферти
Ограничените стратегии стимулират търсенето и създават впечатление за оскъдност, което от своя страна засилва желанието за закупуване на продукт или използване на услуга, преди възможността да е изчезнала. Мигновени продажби, оферта, достъпна само за първите 100 абонати, или ограничена във времето отстъпка имат за цел да създадат усещане за бързина.

Партизанският маркетинг може да доведе до фантастични резултати, но изисква опит, креативност и поемане на риск. TON OP doo ltd помага на фирмите партньори в намирането на нетривиални промоционални инструменти. Геймификацията увеличава ангажираността и лоялността на потребителите. Многофункционалната програма TONOP позволява да се следи в реално време въздействието на промените в съдържанието върху популярността и класирането на уебсайта на клиента.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 "TON OP DOO LTD".
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта