1. Не се опитвайте да угодите на всичкиРазбирането на аудиторията ви е една от най-важните части на стратегията. Ако познавате аудиторията си и разбирате нейните болезнени точки, можете да адаптирате предложенията си, за да разрешите специфичните им проблеми. Не се опитвайте да завладеете целия пазар, да изпълните всяка поръчка.
Проучете клиентите си: възраст, пол, интереси, местоположение, образование, навици. Какви социални мрежи, сайтове и канали посещават. При създаването на контекстна реклама и целева реклама трябва да се вземат предвид не само интересите на потребителите, но и по-точно да се „разбие“ аудиторията по възрастови и поведенчески фактори.
2. Никога не изтривайте отрицателни отзивиКолкото и да е изкушаващо - не изтривайте отрицателните отзиви. Вместо това се свържете с хората, които са ги оставили. Отговорете на критиката, като оставите съобщение под коментара. Разберете какво точно не удовлетворява. След това продължете комуникацията в лични съобщения или извън социалните медии. Опитайте се да използвате тази ситуация във ваша полза.
Не пренебрегвайте негативните коментари. Те може да са само част от проблема. Бързият и последователен отговор на отзивите води до реален ръст на продажбите.
3. Не популяризирайте едно и също съдържаниеСъобразете съдържанието си с вашата социална мрежа. Не се изкушавайте да направите нещо еднотипно за всички.
Сегментирането е това, което помага за изграждането и структурирането на съдържанието. Независимо от това къде се намира определена група потенциални клиенти във вашата фуния за продажби, създавайте персонализирани и уникални публикации, като проследявате реакцията. Избягвайте спама и споделяйте съдържание, което наистина ви харесва.
Позволените 280 знака в публикация в Twitter и почти неограничените знаци във Facebook трябва да спрат желанието да копирате публикации, без да променяте нищо в контекста. Не трябва да забравяте, че инструмент за оптимизация за търсачки като хаштаговете работи чудесно в Twitter, Instagram и Google+, но напълно се проваля във Facebook. Потребителите на Facebook харесват кратки публикации, докато потребителите на Google+ предпочитат дълги и информативни текстове. Разгледайте уникалните характеристики на всяка социална платформа. Не публикувайте кръстосани публикации, а кръстосано промотирайте в социалните медии.