Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Онлайн пазаруване: социална търговия и електронна търговия

„Ние сме онлайн търговец на дребно, малък семеен магазин. Дропшипинг, търговия на дребно. Имаме страници в социалните мрежи. Като цяло бавно развиваме бизнеса си. Но нямаме собствен уебсайт. Това лошо ли е?“

Имаме добри новини. Може би все още нямате нужда от такъв! Ако тепърва започвате, опитвате нови пазари, търсите печеливши ниши и сте доволни от темпото и печалбата, значи сте на прав път. Вашият път вече е изминат от много дропшипъри, онлайн продавачи, малки и средни онлайн магазини. И той се нарича социална търговия.

Единственото нещо, което остава постоянно за социалните медии, е, че те непрекъснато се променят. Компаниите за електронна търговия превърнаха социалната търговия в неразделна част от своите маркетингови стратегии и в самостоятелен рекламен канал. Един онлайн бизнес може да няма уебсайт или онлайн магазин. Всичко работи в рамките на платформите на социалните медии!
S-търговия. Статистика
Социалната търговия (S-commerce) е популяризирането и продажбата на продукти за електронна търговия в социалните медии чрез интегриране на предприятия в платформите Facebook, Instagram, TikTok и Pinteres. Клиентът намира, проучва и купува продукта, без да напуска социалните медии.

Според проучване на GWI средностатистическият интернет потребител прекарва 2 часа и 30 минути в социалните медии всеки ден, което е с 2% повече от 2022 г. 80% от потребителите на интернет правят онлайн покупки. Приблизително 50% от поколението Z и милениалите пазаруват в социалните медии. 71% от потребителите предпочитат да пазаруват онлайн. Разрастването на социалното пазаруване и онлайн дисплеите позволява на традиционните търговски обекти да запазят клиентската си база, както и да развият нови взаимоотношения с аудиторията, която намира техните продукти чрез социалните медии.

S-търговия. Метрики и показатели
Кои метрики и показатели на социалните медии са най-полезни за измерване на ефективността на рекламните кампании? Този въпрос е доста дискусионен. Най-често от нас се иска да анализираме традиционните показатели за ангажираност на потребителите: рейтинг на кликванията, време на страницата и споделяне на съдържанието.
От друга страна, трябва да следите настроението на аудиторията и много други показатели:
  • Коментари (на публикация): броят на потребителите, които са коментирали дадена публикация или реклама.
  • Retweets (ретуитвания): колко пъти туитът на дадена компания е ретуитван.
  • Обхват: броят на хората, които са разгледали дадено съдържание в социалните медии (например публикация).
  • Споменавания на акаунти: броят на органичните (неплатени) споменавания (показател за добра познаваемост на марката).
  • Показване на публикацията: колко пъти дадена публикация се появява в нечий фийд.
  • Обхват на публикацията: потенциалните уникални зрители на една публикация.
  • Темп на нарастване на аудиторията: колко бързо нараства броят на лоялните клиенти.
S-търговия. Основни елементи
Ясно дефинирайте какво искате да постигнете със стратегията си за социалните медии. Към кого ще бъдат насочени рекламите ви? Познайте местоположението, възрастта, пола и, разбира се, интересите на целевата си аудитория. За успешна стратегия за социална търговия е важно да разнообразявате съдържанието си и да използвате различни инструменти, които могат да заинтересуват и ангажират потребителите.
  1. Видеоклипове
  2. Съдържание (снимки, текстове, инфографики)
  3. Визуални истории (истории)
  4. Предаване на живо
  5. Съдържание, генерирано от потребителите 6.
  6. Интерактивно съдържание (анкети, гласуване, викторини) 7.
  7. Виртуална и разширена реалност (VR и AR)
  8. Емоционално и историческо съдържание
  9. Аудиосъдържание (подкастове, аудиоскици)
  10. Маркетинг на влиятелни лица (сътрудничество с блогъри и лидери на мнение)
  11. Рекламни кампании в социалните мрежи, като се вземат предвид таргетирането и ретаргетирането
  12. Участие в предизвикателствата и тенденциите

S-търговия: 2024 г.
Може да се каже, че социалната търговия е подвид на електронната търговия. Целият процес на покупка - от запознаването с продукта, до изучаването на неговите свойства и избора му - се извършва изключително в платформата на социалната медия.

В бъдеще можем да очакваме онлайн пазаруването да прилича все повече на медийно потребление. А основният проблем на S-търговията - ниската емоционалност на процеса на пазаруване - ще бъде лесно решен в бизнес, който е свикнал да работи с личните характеристики на целевата аудитория.

Именно в такъв момент е важно да се свърже инструмент, който ще помогне за събиране на данни, сортиране и анализиране на информацията. Софтуерът TONOP ви позволява: да извършвате непрекъснат анализ на търсенето и резултатите от продажбите, да моделирате процеса на продажби, да записвате транзакциите, да провеждате пазарни проучвания, да планирате веригите за доставки, да работите с база данни, да свържете CRM система, да изготвяте отчети, да анализирате дейността на конкурентите и да проверявате „чистотата“ на доставчиците.

През 2024 г. социалната търговия ще продължи да персонализира бизнеса, за да отговори на нуждите на клиентите. При цялото удобство на онлайн пазаруването потребителите няма да искат да изоставят напълно офлайн пазаруването. TON OP doo ltd знае, че за мнозина то често е навик - разтоварващо и приятно занимание. От друга страна, именно в социалните мрежи купувачът търси отзиви, чете препоръки. И следователно ще остане верен на ресурс, който е полезен, интересен и полезен. Клиентите ще продължат да поръчват онлайн, защото това е удобно и най-важното - обичайно.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 - 2024 "TON OP DOO LTD"
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта