Сегментиране. Как, кога и колко често? Сегментирането не е еднократно събитие. Не можете да го направите веднъж и да се успокоите. Успешният бизнес е в постоянно движение. Необходимо е да се тестват хипотези и креативи, да се проучва реакцията в рамките на един сегмент, да се правят редовни одити на сегментацията, да се актуализира информацията. За всеки сегмент се създават отделни рекламни кампании, промоции и други предложения.
Правилното сегментиране ви позволява да:
- да разберете по-добре потенциалните и съществуващите клиенти
- да предложите конкретна услуга на най-конвертируемата целева група
- да предоставите на клиентите си по-положителен опит
- да изберете най-ефективните канали за продажби
- да намалите разходите за реклама и маркетинг
TON OP doo ltd ви предлага да обърнете внимание на метода 5W на Шерингтън, за да увеличите не само продажбите, но и да разберете по-добре аудиторията си, да изградите компетентна комуникация и да се доближите до клиентите си.
Какво? „Продукт“.Какво точно предлагате на клиентите си? Този въпрос помага да се определят основните характеристики на вашия продукт или услуга. Например, не продавате просто дрехи, а стилни и екологични материали, което е важен аспект за определена група клиенти.
Отговорите могат да бъдат разделени на две части: основни (първоначални) и актуализирани. Специалистите на ОП „ТОН“ често се сблъскват с партньори, които не са в състояние да формулират търговските си предложения кратко и стегнато. В контекста на дропшипинга е важно точно да се опише всяка продуктова категория. Какво точно прави вашия продукт уникален? Може би това са специалните характеристики или благоприятната цена.
Кой? „ПотребителятКой точно ще купува вашите продукти? Кой е вашият клиент? Къде е вашият целеви пазар? Какви конкретни проблеми и нужди „покрива“ вашето предложение? Колкото по-добре познавате аудиторията си, толкова по-лесно ще ви бъде да създадете персонализирана реклама.
Важно е да имате не само основна представа за това кой купува вашия продукт, но и по-задълбочен анализ: възраст, професия, начин на живот, интереси и поведение при покупка. Например, ако аудиторията ви е активна младеж, съдържанието, визуализацията и офертите ви трябва да говорят на нейния език и да съответстват на интересите ѝ. По-възрастната аудитория вероятно ще се нуждае от по-официална и смислена комуникация, която набляга на фактите и ценностите.
ЗАЩО? „Мотивация.“Защо клиентите избират вашия продукт? Може би най-важният въпрос от всички. За какво трябва да пишете в рекламата, за да подчертаете основния мотив или няколко мотива, които могат да накарат клиента да предприеме действие? Какво точно предлагате на клиентите?
Въпросите „Защо?“ разкриват нуждите и „болките“ на клиентите. Може би вашата аудитория избира даден продукт, защото той решава конкретен проблем, спестява време, улеснява живота или осигурява по-добър резултат. За дропшипърите е важно да очертаят ползите, които клиентът ще получи. Съсредоточете се върху проблемите, които вашият продукт решава. Маркетинговите кампании са насочени към болките и нуждите на клиентите.
КОГА? „Импулс.“Кога клиентите купуват вашия продукт? Този въпрос помага да се идентифицират сезонните колебания в търсенето или честотата на покупките, което е важно за адаптирането на кампаниите и офертите. Някои продукти (стоки, услуги), са еднакво активни през цялата година, докато други се продават само през определени сезони или събития. Сезонните спадове, планираните разпродажби, празничните намаления или светкавичните продажби могат да окажат сериозно влияние върху печалбите.