Бюджет за рекламаКогато планирате бюджета си за реклама, вземете предвид не само сезонността на бизнеса си, но и промоционалните месеци, през които разходите за реклама ще се увеличат. Използвайте данни от минали периоди (ако има такива). Обикновено в бизнеса с електронна търговия бюджетът за реклама е фиксиран процент от оборота (5-10%) или брутната печалба (10-20%).
Разделете рекламния бюджет за ноември и декември на части. Например, в края на ноември можете да отделите 40% от бюджета за привличане на нови клиенти, а през първите дни на декември можете да отделите 60% за ретаргетиране.
Определете пиковите дати за пазаруване (например 20-30 дни преди Коледа) и увеличете рекламния си бюджет през този период.
Рекламни каналиСпонтанните и ограничени във времето рекламни кампании могат да не доведат до резултати и да източат бюджета ви, а прекалено разтегнатите кампании са неефективни в предпразничния период. Ако бюджетът ви за реклама е ограничен, не забравяйте за SEO оптимизацията, изпълнете уебсайта си с интересно съдържание и активно се ангажирайте с аудиторията си в социалните медии. ТОН ОП България препоръчва да изберете един или повече рекламни канала:
Връзка към полезна и добре написана публикация в блога може да се появява в резултатите от търсенето в Google в продължение на години, осигурявайки нови потенциални клиенти. Новата статия е още една страница, индексирана от търсачката.
Не изпращайте едни и същи имейли. Сегментирайте базата си по предпочитания на клиентите или по предишни покупки.
За да популяризирате чрез контекст, можете да настроите трафик към всяка продуктова група или приоритетни продуктови групи. Не забравяйте да включите ретаргетинг и Look-a-like аудитории на всеки етап от фунията на продажбите (кошница, посещение, каса).
Нова година и Коледа са подходящо време за стартиране на рекламна кампания в социалните мрежи. Често в началото на празничните продажби се използва именно таргетирана реклама във Facebook и Instagram.
Това може да бъде една от най-ефективните възможности за реклама преди зимните празници. Ретаргетирането помага да върнете потенциалните клиенти, тези, които вече са били на вашия уебсайт. Това е особено полезно около празниците, когато много посетители правят проучване, преди да купят. Настройте ретаргетиране в Google и социалните медии, за да напомняте на потребителите за продуктите, които са разглеждали, или да предлагате специални отстъпки, за да завършат покупката.
Тестване на малки кампанииПреди да стартирате мащабни кампании, тествайте различни рекламни формати върху малка аудитория. ТОН ОП България ви позволява виртуално да тествате популярни техники за онлайн продажби, без да се налага да инвестирате реални пари. Потребителите могат да избират целевата аудитория, да настройват параметрите на таргетиране и да наблюдават резултатите в реално време.
Не прекалявайте с бюджета си за предпразнична реклама. Малък онлайн магазин или средна по големина компания не може да си позволи бюджетите на онлайн гигантите и големите търговски сайтове. Нямате нужда от това! Вашата задача: да се откроите от конкуренцията - от тези, които работят във вашата ценова категория с вашата целева аудитория.
Честита Нова година! Какво следва?Спадът в продажбите през първите няколко дни на януари е често срещана ситуация. Спрете рекламните си кампании, но не за дълго. Празничните емоции все още не са отшумели, както и активността на клиентите онлайн. След 10 януари напомнете за себе си, направете разпродажба, актуализирайте уебсайта си, стартирайте промоции за лоялни клиенти и не забравяйте за социалните медии.