Използваме технология за cookie. Cookies
ни позволява да ви предоставяме актуална информация за вашите предпочитания и гарантира правилното функциониране на уебсайта. Можете да блокирате cookie в настройките на браузъра си, но тогава няма да можете да взаимодействате правилно с нашия уебсайт.

Подготовка на вашия сайт за дропшипинг за Коледа и Нова година

Декември, когато се наблюдава предновогодишната треска, обикновено е най-печелившият месец за онлайн бизнеса. 40% от годишните приходи в търговията на дребно и електронната търговия се генерират през последните месеци на годината. Увеличава се не само броят, но и размерът на поръчките. Тези, които предварително подготвят своя бизнес и своите клиенти за предстоящите коледни и новогодишни празници, имат затруднения в суматохата на тези дни. Какво трябва да се направи предварително? С кого да се договорите и какъв рекламен бюджет ще е необходим, за да подготвите успешно своя онлайн магазин или уебсайт за пазаруване за празничния сезон?
Работа с доставчици
Забавяне и изпращане на подарък по-късно от очакваното или неизпращане изобщо - какво по-лошо може да се случи? Разочарован клиент, конфликт и удар по репутацията ви. За да предотвратите това, говорете с доставчиците си предварително за продуктовия асортимент, графиците за доставка и времето за обработка на поръчките. Попитайте за възможни ограничения на количествата. Ще могат ли те да се справят с увеличения обем на поръчките? Свързването с TONOP ще ви позволи непрекъснато да анализирате търсенето и да проследявате резултатите от продажбите.

Свържете се с доставчиците си възможно най-рано, например през октомври или ноември. Съгласувайте с тях промоционалния календар. Разберете дали планират специални оферти за партньорите: намалени цени на определени продукти или категории, връщане на пари или отстъпки за постоянно сътрудничество.

След празниците клиентите може да поискат да върнат или заменят закупените от тях продукти. Обсъдете предварително цялата процедура и условията за замяна или връщане с доставчиците си.

Актуализация на асортимента
Какво ще бъде най-търсено на вашия уебсайт преди Коледа и Нова година? Направете предварителна поръчка на популярни и генериращи печалба артикули от складовата наличност на вашия доставчик. Заслужава си да разгледате продукти, които напълно съвпадат с хитовете за продажби на вашия онлайн магазин.

Рекламирайте популярните и тенденциозни продукти на всички страници на сайта. Техниките за кръстосани продажби ще увеличат средния чек и ще повишат лоялността на клиентите. Колкото повече продукти показвате на посетителите, толкова по-вероятно е те да ги добавят в кошницата си. Добре работят следните препоръки: „Популярни“, „Хитове“, „Препоръчани“.

Календар на промоциите
Един прост календар на промоциите ще ви позволи да планирате всички следващи стъпки в подготовката на сайта си за празниците. Експертите на фирма ТОН ОП препоръчват графикът да бъде подробен:
  • Датите и часовете за актуализиране на съдържанието и банерите на вашия сайт
  • Дати и часове, когато ще бъдат изпратени промоционални имейли
  • Начални и крайни дати на всяка рекламна кампания за всяка промоция

Създайте отделен раздел на сайта си с препоръки за подаръци за различни категории клиенти: мъже, жени, деца, колеги. Това ще улесни избора на клиентите и ще се възприема по-добре от алгоритмите за търсене.
Оптимизиране на сайта
Актуализирайте дизайна на сайта. Добавете цветни банери и фонове с новогодишна тематика. Уверете се, че клиентите могат лесно да намират празничните продукти чрез категориите и филтрите за търсене. Ако филтрите за търсене не работят, потребителят вероятно няма да има търпение да търси продукта, отваряйки страница след страница, и ще напусне. Важно е сайтът да се зарежда бързо на всички браузъри, операционни системи и да е достъпен в правилните (целеви) държави.

Настройте на сайта няколко възможности за плащане на поръчката: с карта, PayPal, Apple Pay, Google Pay, Amazon Pay, Visa и Masterpass или в брой при получаване.

Автоматичното резервиране на стоки за определен период от време, например 10-15 минути, ще ви позволи временно да резервирате стоките.
Бюджет за реклама
Когато планирате бюджета си за реклама, вземете предвид не само сезонността на бизнеса си, но и промоционалните месеци, през които разходите за реклама ще се увеличат. Използвайте данни от минали периоди (ако има такива). Обикновено в бизнеса с електронна търговия бюджетът за реклама е фиксиран процент от оборота (5-10%) или брутната печалба (10-20%).

Разделете рекламния бюджет за ноември и декември на части. Например, в края на ноември можете да отделите 40% от бюджета за привличане на нови клиенти, а през първите дни на декември можете да отделите 60% за ретаргетиране.

Определете пиковите дати за пазаруване (например 20-30 дни преди Коледа) и увеличете рекламния си бюджет през този период.

Рекламни канали
Спонтанните и ограничени във времето рекламни кампании могат да не доведат до резултати и да източат бюджета ви, а прекалено разтегнатите кампании са неефективни в предпразничния период. Ако бюджетът ви за реклама е ограничен, не забравяйте за SEO оптимизацията, изпълнете уебсайта си с интересно съдържание и активно се ангажирайте с аудиторията си в социалните медии. ТОН ОП България препоръчва да изберете един или повече рекламни канала:

Връзка към полезна и добре написана публикация в блога може да се появява в резултатите от търсенето в Google в продължение на години, осигурявайки нови потенциални клиенти. Новата статия е още една страница, индексирана от търсачката.

Не изпращайте едни и същи имейли. Сегментирайте базата си по предпочитания на клиентите или по предишни покупки.

За да популяризирате чрез контекст, можете да настроите трафик към всяка продуктова група или приоритетни продуктови групи. Не забравяйте да включите ретаргетинг и Look-a-like аудитории на всеки етап от фунията на продажбите (кошница, посещение, каса).

Нова година и Коледа са подходящо време за стартиране на рекламна кампания в социалните мрежи. Често в началото на празничните продажби се използва именно таргетирана реклама във Facebook и Instagram.

Това може да бъде една от най-ефективните възможности за реклама преди зимните празници. Ретаргетирането помага да върнете потенциалните клиенти, тези, които вече са били на вашия уебсайт. Това е особено полезно около празниците, когато много посетители правят проучване, преди да купят. Настройте ретаргетиране в Google и социалните медии, за да напомняте на потребителите за продуктите, които са разглеждали, или да предлагате специални отстъпки, за да завършат покупката.

Тестване на малки кампании
Преди да стартирате мащабни кампании, тествайте различни рекламни формати върху малка аудитория. ТОН ОП България ви позволява виртуално да тествате популярни техники за онлайн продажби, без да се налага да инвестирате реални пари. Потребителите могат да избират целевата аудитория, да настройват параметрите на таргетиране и да наблюдават резултатите в реално време.

Не прекалявайте с бюджета си за предпразнична реклама. Малък онлайн магазин или средна по големина компания не може да си позволи бюджетите на онлайн гигантите и големите търговски сайтове. Нямате нужда от това! Вашата задача: да се откроите от конкуренцията - от тези, които работят във вашата ценова категория с вашата целева аудитория.

Честита Нова година! Какво следва?
Спадът в продажбите през първите няколко дни на януари е често срещана ситуация. Спрете рекламните си кампании, но не за дълго. Празничните емоции все още не са отшумели, както и активността на клиентите онлайн. След 10 януари напомнете за себе си, направете разпродажба, актуализирайте уебсайта си, стартирайте промоции за лоялни клиенти и не забравяйте за социалните медии.
Нашите контакти
Имате ли някакви въпроси? Изпратете ни заявка чрез този формуляр!
„ТОН ОП ДУ“ ЕООД Адрес: ул. Борба 8, 4003 Пловдив, България
Поща: info@tonop.bg
© 2023 - 2025 "TON OP DOO LTD"
Всички права запазени.
Политика за поверителност
Публична оферта